HRV staat voor Hart Ritme Variatie. Bij HRV-training leert u om uw hart op een speciale manier te laten kloppen. U bereikt dit via een ademtechniek.

 

HRV-training leidt tot balans in het zenuwstelsel en een verhoging van de fysieke en mentale gezondheid. Het werkt bloeddrukverlagend en versterkt uw vitaliteit.

 

De ademtechniek is gemakkelijk te leren en u kunt deze zelf thuis uitvoeren met behulp van een gratis app, zoals Paced Breathing (Google Play) of Breathe+ (App Store).

 

Afbeeldingsresultaten voor paced breathing

 

Om te weten of uw hart inderdaad op een speciale manier gaat kloppen kunt u ook thuis uw hartslag meten via een Polar hartslagband (optioneel). De gratis Elite HRV app helpt u bij het trainen met uw hartslag.

De bronafbeelding bekijken

 

Een HRV-training thuis houdt in:

  • een eerste afspraak van een uur op de praktijk om uitleg te geven over de methode en om de HRV te meten
  • daarna start u met de HRV-training thuis (tweemaal daags een ademoefening), waarbij via email contact gehouden wordt
  • na 2 weken krijgt u een tweede 30 minuten gesprek (dit kan online plaatsvinden) om de voortgang te bespreken
  • daarna gaat u thuis verder met de HRV-training, waarbij via email contact gehouden wordt
  • na 4 weken krijgt u een eindgesprek van 30 minuten (dit kan online plaatsvinden)

U kunt zich aanmelden voor een HRV-training thuis via het aanmeldingsformlulier.