HRV staat voor Hart Ritme Variatie. Bij HRV-training leert u om uw hart op een speciale manier te laten kloppen. U bereikt dit via een ademtechniek.

 

HRV-training leidt tot balans in het zenuwstelsel en een verhoging van de fysieke en mentale gezondheid. Het werkt bloeddrukverlagend en versterkt uw vitaliteit.

 

De ademtechniek is gemakkelijk te leren en u kunt deze zelf thuis uitvoeren met behulp van een gratis app, zoals Paced Breathing (Google Play) of Breathe+ (App Store).

 

Afbeeldingsresultaten voor paced breathing

 

Om te weten of uw hart inderdaad op een speciale manier gaat kloppen kunt u ook thuis uw hartslag meten via een Polar hartslagband (optioneel). De gratis Elite HRV app helpt u bij het trainen met uw hartslag.

De bronafbeelding bekijken

 

Een HRV-training thuis houdt in:

  • u krijgt vooraf een 30 minuten gesprek met uitleg over de methode
  • daarna voert u zelf de HRV-training uit, waarbij via email contact gehouden wordt
  • na 2 weken krijgt u een tweede 30 minuten gesprek om de voortgang te bespreken
  • daarna gaat u thuis verder met de HRV-training, waarbij via email contact gehouden wordt
  • na 4 weken krijgt u een eindgesprek van 30 minuten

U kunt zich aanmelden voor een HRV-training thuis via het aanmeldingsformlulier.